Artikelformat

Google neues "Pay per Action"

Google startet ein neues “Pay per Action” Programm.

Pay-per-action advertising is a new pricing model that allows advertisers to pay only when specific actions that they define are completed by a user on their site. Rather than paying for clicks or impressions, advertisers can choose to pay when a user makes a purchase, signs up for a newsletter, or completes any other clearly defined action that they choose. Pay-per-action ads are eligible to appear on publisher sites in the Google content network, and publishers can choose specific pay-per-action ads that are relevant to their site to run in new ad units that they create.
aus den Google FAQ

Ich weiß zwar nicht genau was hier der Unterschied zum bekannten Adsense sein soll, aber irgendeinen Unterschied muss es ja geben. Vielleicht bekommt man fürs einfache draufklicken kein Geld mehr, sondern erst wenn man sich z.b. registriert oder ein Produkt kauft? So oder so ähnlich dürfte das ablaufen.

Einen ausführlichen Bericht gibt es hier.
via WeblogToolsCollection

Hinterlasse eine Antwort

Pflichtfelder sind mit * markiert.